Ukupno prikaza stranice

petak, 21. listopada 2011.

Wait me in now/Čekaj Me u Sada

We walked together,

Through different landscapes,

Through forests and desserts,

Through wild and mild areas,

habited and inhabited spaces.



We looked to the changing,

distant and different horizons,  

till you said to me:

Stop, stay here.



But here is no special place,

Not better that all other places -

we have already been through.

But you said again:

No need to go anymore.

Just stand still and wait me in now.



What a paradox, to wait in now!

But I stood still.

I am standing still in now.

And my life is becoming a big paradox;

On one side, ever more expanding

in a wordless desire to encompass you more and more;

And on the other side ever more reducing itself,

to a dimensionless spot with ever less space and time,

living me always just enough air for the one next breath,

making me need less and less of that air,

leading me more and more close to you,

without leaving here and now.  



----



Išli smo skupa različitim krajolicima,

svuda smo bili,

u šumama i pustinjama,

stepama i prerijama,

pokraj rijeka i mora -

i svašta smo na tom putu vidjeli.



Išli smo stalno prema novim, udaljenim horizontima,

dok mi najednom nisi rekao:

Stani.



Ali ovo nije neko posebno mjesto,

Baš se ni po čemu ne ističe u odnosu na ostala mjesta koja smo obišli.

Ali Ti si opet rekao:

Nema potrebe da ideš dalje. Samo zastani i čekaj me u sada.



Kakav paradoks – čekati u sada!

Ali zastadoh.

Stojim u sada i moj život postaje veliki paradoks.

S jedne strane se šireći,

sve više i više u neizrečenoj želji da Te sve više obuhvati;

A s druge se smanjujući do bezdimenzionalne točke,

sadržavajući sve manje prostora i vremena,

ostavljajući uvijek točno onoliko zraka koliko je potrebno za sljedeći udah, smanjujući sve više moju potrebu za tim zrakom,

vodeći me sve bliže i bliže Tebi,

bez napuštanja ovdje i sada.   


copyright: Eloratea